20 червня Верховна Рада України прийняла Закон України «Про ратифікацію Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цими явищами» № 2319-IX. Ратифікувавши вищеназвану Конвенцію (відому ще під назвою Стамбульської Конвенції) Україна визнала, що психологічне насильство, переслідування, фізичне і сексуальне насильство, примусовий шлюб, примусові аборти і стерилізація мають бути криміналізовані. При цьому, Україна заявила, що не розглядає жодне з положень Конвенції як таке, що зобов’язує її вносити зміни до Конституції та Сімейного кодексу та інших законів щодо інститутів шлюбу, сім’ї, усиновлення та права батьків виховувати дітей згідно власних переконань. Конвенцію ратифіковано із застереженням щодо невиплат державних компенсацій постраждалим від насильства до приведення національного законодавства у відповідність до Конвенції.
|
![]() ![]() |
19 червня прийнято Закон України «Про внесення зміни до розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» щодо процедури розгляду скарг» № 2311-IX. Законом встановлено, що положення статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно яких скарга, інформація, документи та інші матеріали, які суб’єкт оскарження та/або замовник вважатимуть необхідними долучити до розгляду скарги, подаватимуться шляхом заповнення відповідних електронних форм з окремими полями, вводиться в дію через 6 місяців з дня припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану, а не через 12 місяців з дня опублікування Закону, як було передбачено раніше. |
![]() |
Також 19 червня прийнято постанову № 2298-IX «Про Звернення Верховної Ради України до держав-членів Європейського Союзу та інституцій Європейського Союзу щодо підтримки надання Україні статусу країни-кандидата на вступ до ЄС». Підтверджуючи стратегічний курс України на набуття повноправного членства України в Європейському Союзі, закріплений у Конституції України, та стверджуючи, що надання Україні кандидатського статусу та подальша інтеграція до ЄС стане важливим кроком для побудови мирної та процвітаючої Європи, Верховна Рада України звертається до національних парламентів, урядів держав-членів та інституцій ЄС і закликає підтримати прагнення України щодо визнання її європейської перспективи. Окрім цього, Верховна Рада України закликає європейську спільноту продовжити стояти пліч-о-пліч з українським народом у його боротьбі як за власний суверенітет, так і за загальноєвропейські цінності, а також посилювати жорсткий санкційний тиск на росію та білорусь через послідовне запровадження подальших пакетів санкцій. |
![]() |
17 червня видана постанова Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) № 698 «Деякі питання забезпечення вилучення, передачі та репатріації тіл (останків) осіб, загиблих (померлих) у зв’язку із збройною агресією проти України». Порядок, затверджений цієї постановою, визначає дії компетентних суб’єктів, зокрема, органів місцевого самоврядування, щодо вилучення тіл (останків) осіб, загиблих (померлих) у зв’язку із збройною агресією проти України, спрямовані на забезпечення поваги до людської гідності, здійснення гуманітарних заходів щодо передачі тіл (останків), а також забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення. |
![]() |
Також 17 червня постановою КМУ № 697 внесені зміни до пункту 2 постанови КМУ від 13 березня 2022 р. № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану». Упродовж періоду воєнного стану дозволено здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах, зокрема щодо запобігання неконтрольованому зростанню цін на товари, які мають істотну соціальну значущість, виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері. Також визначені випадки, в яких такий нагляд може здійснюватися, зокрема, за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави. |
![]() |
Того ж дня постановою КМУ № 696 внесені зміни до «Порядку розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції України», затвердженого постановою КМУ від 25 грудня 2015 р. № 1128. Уточнено процедуру відмови в задоволенні скарг та пересилання її за належністю, передбачено можливість участі у колегіальному розгляді скарги усіх заінтересованих осіб, а також визначені особливості розгляду скарг у сфері державної реєстрації під час дії воєнного стану. |
![]() |
17 червня постановою КМУ № 693 внесені зміни до пункту 1 постанови КМУ від 11 березня 2022 р. № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану». Виконавчим комітетам відповідних місцевих рад, місцевим державним адміністраціям, військово-цивільним адміністраціям та військовим адміністраціям надано повноваження здійснювати управління коштами місцевих бюджетів без оприлюднення нормативно-правових актів та інших документів, які застосовуються під час бюджетного процесу. Установлено, що у період воєнного стану та протягом 30 днів після його припинення чи скасування на територіях, які після 24 лютого 2022 р. є тимчасово непідконтрольними українській владі, тимчасово окупованими або на яких ведуться бойові дії, під час виконання місцевих бюджетів розпорядження про виділення коштів загального фонду місцевих бюджетів може затверджуватися керівником місцевого фінансового органу. Окрім цього, у період воєнного стану сільський, селищний, міський голова територіальної громади, на території якої не ведуться бойові дії та не прийнято рішення про утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів), виключно для здійснення заходів правового режиму воєнного стану може прийняти рішення щодо передачі коштів із відповідного місцевого бюджету на потреби Збройних Сил та/або для забезпечення заходів правового режиму воєнного стану. |
![]() |
Також 17 червня видана постанова КМУ № 692 «Про припинення дії Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про безвізові поїздки громадян України і Російської Федерації та застосування деяких міжнародних договорів України з Російською Федерацією». Дію вищеназваної Угоди, укладеної 16 січня 1997р. у м. Москві, припинено. Також установлено, що громадяни Російської Федерації – жителі прикордонних регіонів Російської Федерації в’їжджають в Україну та виїжджають з України виключно через міжнародні та міждержавні пункти пропуску. |
![]() |
21 червня Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України наказом № 125 внесло зміни до свого наказу від 25 квітня 2022 року № 75 та оновило «Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні)». Станом на 17 червня до оновленого переліку належать 66 територіальних громад Донецької області, 51 громада Харківської області, 7 громад Дніпропетровської області, 37 громад Луганської області, 51 громада Запорізької області, 49 громад Херсонської області, 23 громади Миколаївської області, 18 громад Сумської області. Загалом у переліку наразі 303 територіальні громади. |
![]() |
Роз’яснення й інформування |
|
Національна служба здоров’я України (далі – НСЗУ) роз’яснює, на які питання надає відповідь контакт-центр НСЗУ. Зокрема, щодо:
|
![]() |
Національне агентство з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) роз’яснило, чи потрібно буде декларувати майно, знищене під час війни. Якщо суб’єкти декларування ще не подали декларацію минулий рік, то в ній їм потрібно вказати все майно, яке вони мали станом на 31 грудня 2021 року. Що ж стосується декларацій за наступні звітні періоди – все буде залежати від того, чи будуть виключені відомості про таке майно з державних реєстрів. Повідомлення про суттєві зміни не потрібно подавати через знищення майна. Для того, аби дізнатися наявну інформацію про Ваше майно в Реєстрах, можете скористатися новою функцією в Реєстрі декларацій – «Дані для декларації». Більше інформації – за цим посиланням.
|
![]() |
Національне агентство України з питань державної служби надає відповідь на наступне питання: чи можна покласти виконання обов’язків на іншого працівника під час оголошення простою за такою посадою та чи здійснювати за це оплату? Оскільки простій передбачає зупинення роботи працівника з об’єктивних причин та тимчасове припинення виконання ним своїх посадових обов’язків, то покладати їх на іншого працівника на час простою недоцільно. Якщо ж суб’єкт призначення прийме рішення про їх покладання на іншого працівника, то оплата його додаткового навантаження має здійснюватися як за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника. |
![]() |
Державна служба України з питань праці поширила відповіді на наступні запитання: • Чи може роботодавець вимагати, щоб під час простою працівники виконували свою роботу дистанційно?
|
![]() |
• Чи нараховується матеріальна допомога на оздоровлення бібліотекарам під час надання щорічної відпустки, коли запроваджено воєнний стан? Так, працівники бібліотеки мають право на допомогу на оздоровлення при наданні їм щорічної відпустки у розмірі посадового окладу під час дії воєнного стану (відповідно до статті 30 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу». |
![]() |
• Чи може роботодавець відмовити працівнику в наданні відпустки?
Так, може відмовити, але лише у тих випадках, коли така відпустка надається за угодою сторін. Статтею 12 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» передбачено, що роботодавець може відмовити працівнику у наданні будь-якого виду відпусток (крім відпустки у зв’язку вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку), якщо такий працівник залучений до виконання робіт на об’єктах критичної інфраструктури. Всім іншим працівникам, як у мирний час так і під час дії воєнного стану, може бути відмовлено у наданні тільки тих відпусток, надання яких здійснюється за угодою між працівником і роботодавцем. |
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
|